fredag 17 april 2015

Från jord till bord på 3 veckor!

Skördar den första ostronskivlingen som jag odlat själv.
Känslan, och smaken när man äter den är ngt speciell! Märkligt det där, hur det känns att ha producerat själv. Jag köpte ett svamphus från Svamphuset.com och gjorde detta med min 10  åring. Nu tänker jag försöka plantera ut rester av mycelet på stockar och försöka få det att överleva i min källare. 

Denna fina svamp  gick direkt från sin odling och rakt ner i dagens vegetariska pytt. Potatis, morötter lök stekes mjuka, i med tärnad halloumi och svampen som jag stekte vid sidan om tillsammans med skogschampinjon. Ringla lite olivolja över och örtsalt. Klart! Ska jag bara lära mig att göra halloumi av getmjölk så blir denna rätt nästan helt gjord på råvaror från mig! Och när allt finns nära tar det ingen tid. Förutom nöjet att odla förstås!
Från jord till bord snabbast möjligt, mitt absoluta motto!
Ha en fin helg!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar