onsdag 3 juni 2015

Livet är enkelt vi har bara krånglat till det!

Läser om övertid på 4,7 miljoner timmar i veckan i Sverige.  Men oj vad roligt vi måste ha på våra jobb, eller är det därför vi går in i väggar, har hög psykisk ohälsa bland våra barn och skiljer oss i rasande fart?  Vi tjänar säkert fint men det är ju nettot som avgör om vi är rika egentligen inte siffrorna på lönespecifikationen. Hmm?? För pengarna du får in går ju till att handla in det du själv inte hinner. Och sen betala för mindfulness, gym och terapi. Vi är högt privat belånade och har lite sparkapital i vårt land, så nog rinner stålarna ur händerna på oss uppenbarligen. Inte så smart om något händer kan jag tycka. Detta innebär ju att alla andra gör saker åt alla andra. Varför inte göra dem själv och inte behöva stora inkomster.
Går ut och skördar, det växer och nu blir det fler ingredienser i mina rätter för varje dag.
Idag blir det pesto till pastan och till det egenrökt vildsvin. 
Jag tar spenat, gräslök och ruccola( nässlorna sparar jag till gödning). I med detta i mixern med vitlök, parmesan och pinjenötter och olivolja. Koka pasta och rör ner peston när det är klart. Liten skvätt grädde fick komma med som smaksättare. Extra parmesan salt och peppar ät och njut. Vildsvinet är valfritt tillbehör.
Man behöver inte mycket i livet när det enkla är fantastiskt. Och tänk att min trädgård ger mig motion, plantorna och tupparna mindfulness och så sitter jag med en öl med min man när han röker svinet, det är terapi!
Smaklig måltid 
i all enkelhet!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar