måndag 27 april 2015

Fina fisken eller den fula laxen?

Jag har valt att handla så mycket som möjligt , av det lilla jag handlar i butik, på Coop. Den kooperativa känslan samt deras enorma utbud av eko får mig att handla där. Återbäring i form av poäng gjorde att jag kunde plocka ut lite varor. Det blev bla torsk denna gång. Änglamarks kravmärkta och MSC märkta fisk.  Den odlade laxen är just nu enormt omskriven på sociala medier vad gäller foder, gifter, resor till Thailand för förpackning mm.
 Varför då? Jo för att det ska vara billigt!  Jaja det går förhoppningsvis över denna jakt på pengar! Eller så dör vi av den skit som finns i eller så protesterar miljön! Nåt av det!


Vad passar bättre just nu än den populära ramslöken som ju har en kort men härlig säsong. Jag fick min i veckans låda från årstiderna och massor av citron hade jag över i kylskåpet. 

Lägg fisken i en form, hacka ramslök, riv eller cesta citronskalet och pressa även saften, örtsalt, dragon, ekogrädde och in i ugnen. Tog fem minuter. Kokade potatis och blomkål till. 

Egen ramslök planterad till nästa år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar